Legfontosabb Google rangsorolási tényezők 2018-ban
A Google sosem mondja meg, melyek a legfontosabb tényezők ahhoz hogy az Ön weboldala a legjobb helyre kerüljön a keresőkben, de azért szakmai fórumok olvasása, tapasztalat és a Google bizonyos megnyílvánulásai alapján lehet következtetni. Mi most összeállítottunk egy listát, ami szerintünk a legfontosabb rangsorolási tényezőkből áll. A honlapkészítés, webáruház készítéseink során mi mindig figyelembe vesszük a keresőoptimlaizálás legfontosabb szempontjait.
1, Tartalom
Tartalom nélkül nincs honlap és nincs SEO (keresőoptimalizálás). Fontos a minőségi és fontos kulcsszavakat tartalmazó megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom ahhoz, hogy a Google-nak legyen mit indexelnie. Sőt sok tartalommal elérhető, hogy rengetek kulcsszóra megtalálhatóak legyünk a keresőkben.
2, Linkek
A SEO hőskorában a linkek voltak a legfontosabb tényezők a keresőoptimalizálásnál. Sok jó minőségű weboldalra mutató link egyenlő volt a sikerrel. Ma már ennek hatása csökkent de úgy véljük még mindig az egyik legfontosabb tényező.
3, Kulcsszavak
Milyen kulcsszavakra szeretne Ön jó poziciót elérni a Google-ban? Hát ezért fontos, hogy ezek jól legyenek meghatározva és a meghatározott kulcsszavakra kerüljön az oldal optimalizálásra.
4, Átkattintási arány
Az átkattintási arány (CTR) azt jelenti, hogy egy keresőszó beírása után hányan kattintanak egy adott weboldal linkjére. Ez a relevancia biztosítása miatt vált fontossá.
5, Felhasználói élmény
A Google számára fontos visszajelzés, hogy mennyi időt tölt a felhasználó a kattintás után az adott weboldalon. Ezt pedig a felhasználói élmény növelésével nagyban lehet javítani.
6, Kifelé mutató linkek
Aránylag új dolog, de a már több kutatással is bizonyított, hogy nagy és hiteles oldalakra mutatott linkek javítják a helyezést. Például ha hivatkozunk ezen tanulmány készítőire akik nem mások mint a Reboot Online.
7, Meta tagek
Meta tagek jelentősége sokat veszett az elmúlt években, azonban véleményünk szerint nem elhanyagolható még a hatásuk. Ezért érdemes átgondolni legalább az oldal címét (title tag), a meta leírés (description) és a kulcsszavakat (keywords).
8, Weboldal sebesség
A Google nem szereti a túl keszekusza és lassú kódokat, túl nagy képeket. ezeket nehezebb feltérképezni jól és felesleges erőforrásokat igényel a felhasználóktól is, nem beszélve a felhasználói élmény romlásáról is egy lassan betöltődő weboldalnál.
9, Közösségi media
Közvetlenül nem javítja egy post a helyezésedet, mivel ezek a Facebookon nofollow (ne kövesd) megjelöléssel vannak ellátva a Google számára. Ettől függetlenül a felhasználóknak lehet egy infó ami segítheti irányítani a keresési szokásaikat.
Egyéb tényezők: oldal térkép, dátum, H-sorok és szöveg formázások, struktúrált adatok, horgony szövegek